17 lipca 2014 Urządzenia 0
silnik spalinowy deutz

silnik spalinowy deutz Silnik spalinowy jest konstrukcją bardzo starą. Śmiało można powiedzieć, że napędził gospodarkę całego świata. Ale jego zastosowanie nie ogranicza się jedynie do napędu w pojazdach lądowych, wodnych czy powietrznych. Bardzo często jest stosowany jako alternatywa dla silnika elektrycznego w układach napędzających różnego rodzaju maszyny i urządzenia, takie jak agregaty czy zacieraczki do tynków.

Nieważne gdzie popularny „spalinowiec” znajdzie zastosowanie, jego zasada działania jest zawsze taka sama. Silnik spalinowy, aby mógł działać, potrzebuje paliwa. Może być nim ropa, benzyna lub gaz (tak naprawdę każda substancja łatwopalna nadaje się do zasilenia silnika, ale ze względu na zaawansowanie techniczne dzisiejszych konstrukcji i przepisy akcyzowe, używa się jedynie trzech wymienionych). Paliwo zmieszane z powietrzem tworzy tzw. mieszankę paliwową, która zostaje spalona w komorach spalania, czyli w cylindrach. W przypadku silników wysokoprężnych zapłon następuje samoczynnie, silniki z zapłonem iskrowym wykorzystują do tego celu specjalne świece. Powstałe w ten sposób ciśnienie wprawia w ruch tłok, który napędza wał korbowy. W ten sposób silnik generuje moment obrotowy, który za pomocą układu przeniesienia napędu, zostaje przekazany do elementu, który ma zostać wprawiony w ruch.

Bez względu na przeznaczenie silnik spalinowy musi być regularnie serwisowany. Na rynku dostępne są podzespoły do wszystkich rodzajów i marek, również części do silników Deutz, czy Putzmeister. Zadbany silnik posłuży bardzo długo.